Video Sedih: Mesej Dari Banduan Akhir Wanita

Memang menusuk kalbu…

Itulah yang dapat dirungkaikan selepas penulis menonton video Banduan Akhir, Mesej Dari Penjara yang ditayangkan oleh program Wanita Hari Ini (WHI), baru-baru ini.

Sofia, yang merupakan banduan akhir bakal menjalani hukuman gantung sampai mati di atas kesalahan membunuh ahli keluarga sendiri.

Kehadiran Sofia di studio WHI ternyata memberikan satu suasana yang suram dan kelam apabila mendengar rintihannya sepanjang menjalani kehidupan di penjara.

Malah, tetamu VIP pada hari itu, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi turut terharu ketika melihat Sofia dipertemukan dengan ibu bapanya dan juga anak saudara yang paling rapat dengan dirinya.

Memang sedih..

Tapi, seperti kata Ustaz Abd. Rasyid Ahmad yang turut menjadi tetamu pada hari itu, cara kematian tidak penting, yang penting adalah mati dalam keadaan beriman atau Husnul Khatimah.

Sekurang-kurangnya dengan mengetahui waktu dan tiba hari kematiannya, Sofia mungkin sudah melengkapkan dirinya dengan bekalan untuk dibawa ke akhirat kelak..

Apa-apa pun kita doakan sahaja yang terbaik buat Sofia..-


Sumber mynewshub.my

37 Responses to "Video Sedih: Mesej Dari Banduan Akhir Wanita"

  1. apa kesalahan dia ye ? bunuh sebab apa ?

    ReplyDelete
  2. terlajak perahu buleh diundur dik....dengan bertaubat nasuha dan menyerahkan seluruh hidupmu pada Allah Taala,akan ada sinar di hari akhirat untuk mu dik..insyaAllah

    ReplyDelete
  3. sedih sangat...simpati dengan dia...

    ReplyDelete
  4. kenapa manusia ada kuasa mencabut nyawa manusia lain.

    ReplyDelete
  5. mkr m .. . manusia tak ada kuasa, hanya Allah .. dan Allah telah berikan kita tatacara / guideline tentang hukum hakam diatas segala kebaikan dan kejahatan. . . . kita sebagai hambaNya hanya perlu mengikut apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang. Allahualam

    ReplyDelete
  6. sedihnye...xdpt bayangkan secara kebetulan namay sama plk dgn sy

    ReplyDelete
  7. Siapa yg dia bunuh tu yer.. betol ke dia yg bunuh atau dituduh membunuh tp sebenarnya org lain yg bunuh...

    ReplyDelete
  8. Harap sofia tabah dan reda atas hukuman yg die terima, menangis bila tgok video ini

    ReplyDelete
  9. semoga beliau dpt pengampunan... series sedih ....

    ReplyDelete
  10. TAWARAN HARGA TINGGI DI MUSIM
    HARI RAYA AIDILFITRI 2014...
    Kami membeli semua jenis emas
    SEPERTI:
    =EMAS 999.9(24.
    =EMAS 99.9(24K).
    =EMAS 950.
    =EMAS 916.
    =EMAS 835(BP).
    =EMAS PAUN.
    =EMAS 750(18K).
    =EMAS 585(MC).
    =EMAS 375(SUASA).
    =EMAS PUTIH 750(18K)(375).

    KAMI JUGA TERIMA:
    =JONGKONG EMAS.
    =GOLDBAR EMAS.
    =PUMPSUISSE.
    =WEFFER EMAS.
    =DINNAR EMAS.

    JIKA ANDA INGIN MENJUAL SURAT PAJAK /
    SURAT GADAI EMAS DI BANK/KOPERASI
    SEPERTI:
    =BANK RAKYAT.
    =AR-RAHNU.
    =AR-RAHNU EXCHEN.
    =AGRO BANK.
    =YAPEIM.
    =BANK MUAMALAT.

    URUSNIAGA SURAT PAJAK:
    1).KAMI menyediakan modal/wang tebus.
    2).Anda HENDAKLAH menebus emas yang dipajak.
    3).kami akan timbang dan menilaikan semula emas tersebut mengikut harga semasa.
    4).Untuk mendapatkan baki,harga yang kami nilaikan hendaklah di tolak dari nilai tebus.
    5).Baki dibayar secara tunai kepada pelanggan.
    6).Setelah pelanggan setuju dengan segala urusan,URUSAN AKAD JUAL BELI AKAN DILAKUKAN..DAN SELESAI...

    UNTUK PERTANYAAN BOLEH HUBUNGI:
    EN.MOHD ADIB: 011-26407564./ 019-2842122

    SEKIAN TERIMA KASIH.......

    ReplyDelete
  11. kpd gadis2 diluar sana..ambillah pengajaran atas apa yg anda saksikan..sesungguhnya kehidupan kita hanya sementara.

    ReplyDelete
  12. Sedih lihat video ni.. jadikan sebagai pengajaran.

    Jemput datang blog kak yati.
    www.yatiadam.com

    ReplyDelete
  13. Allahuakhbar sedihnya......

    ReplyDelete
  14. Bodoh punya justice system , perkara ni boleh di asas mendalam lagi , dari pada membunuh nya ngan hukum gantong , xda orang bunuh tampa sebab , ni kemunkinan atas mempertahan kan diri ? Stupid justice system , Law macam Yahudi jugak !!

    ReplyDelete
  15. Subbahannallah... Semoga Allah S.W.T mengampuni segala kesalahannya.. Amin Ya Robbal Allamin..

    ReplyDelete
  16. ya allah selamatkan wanita ni daripada hukuman gantung sampai mati....tukarkan kepada hukuman lain..berilah peluang untuk sofia...saya sayang dia...

    ReplyDelete
  17. Terharu...sedih sangat. Apapun disebalik kesedihan ada hikmahnya. Bersabarlah. Allah bersama orang2 yg sabar. Semoga Allah mengampuni dan merahmati Sofia.

    ReplyDelete
  18. Semoga allah ampunkan dosa dosa nyeAmin

    ReplyDelete
  19. bila bangsa kita buat kesilapan maka akna dihikum, tetapi bila saudara-saudara kita dibunuh kejam oleh pihah yahudi kenapa kita tidak berani menjatuhkan hukuman kepada bangsa yahudi.

    ReplyDelete
  20. Jila keluarga mangsa sudi memaafkan Sofiah (ikut hukum islam) insyaAllah Sofiah boleh terlepas hukuman mati

    ReplyDelete
  21. ku doakan semoga taubat mu diterima Nya dan rohmu dicucuri rahmat, amin...

    ReplyDelete
  22. Tlg lepas dia...kalau allah boleh memberi kesempatan pada manusia untuk bertaubat ...kenapa tak manusia sendiri!

    ReplyDelete
  23. kesalahannya membunuh utk pertahankan diri ke??

    ReplyDelete
  24. YA ALLAH kau sahaja yang mengetahui segalanya..setiap apa yang kau takdirkan pastinya ada hikmahnya..apa pun yang kau takdirkan untuk hamba ALLAH bernama sofia ini..kau berikan kebaikan dunia dan akhirat buat dia..kau cekalkan hatinya..kau berkan kasih sayang yang mendalam buat nya..kau ampunkan dosanya.BERIKAN kebahagian buat nya...kau gantikan semuanya dengan SYURGAMU ya ALLAH....Kasihani Dia...RAHMATI dia..Aamiin ya ALLAH.

    ReplyDelete
  25. YA ALLAH, KASIHANI LAH WANITA INI. SUPAYA HUKUMAN NYA DAPAT DI TUKAR DGN HUKUMAN YG RINGAN. TOLONG LAH HAMBA MU INI (SOFIA).. AMIN...
    Ishallah tuhan akan lembut kan hati hakim untuk ringan kan hukuman sofia. Saya jas sekeluarga doa kan yg terbaik untuk sofia. Amin amin amin...

    ReplyDelete
  26. Allahuakbar,subahanaAllah....terima kasih atas doa2 yang korang berikan utk sofea...seorang gadis kecil molek yang terpedaya dengan tipudaya manusia durjana....doakanlah satu hari nanti dia bebas...dan sekiranya ditakdirkan die dihukum doakanlah semoga syurga di sisi Allah tempatnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf boleh sy tanya apa motif dia bunuh keluarga dia?

      Delete
  27. Very touching.... Kini hanya tinggal family sahaja menjadi sandaran harapan Nad. Bantulah berhabis-habisan krn hanya yg mengetahui sahaja mampu menyelami perasaan Nad betapa deritanya didlm sana.

    ReplyDelete
  28. This is amazing! Visit http://clashofclanshelper.com/ - you receive free Clash of Clans gems instantly! It really works! (SNYvC6rRdl)

    ReplyDelete
  29. YA ALLAH YA TUHAN KU...KAU AMPUNILAH GADIS INI YA ALLAH,KAU BEBASKAN LAH HUKUMAN BELIAU YA ALLAH...KAU PEMUDAHKNLAH SGALE URUSAN BELIAU YA ALLAH..KAU TERIMALAH TAUBAT BELIAU YA ALLAH...KAU BUKA KN LAH PINTU HATI SI PENGHUKUM AGAR BELIAU DI BERI PELUANG KDUA...YA ALLAH......AK MERAYU KPDA MU YA ALLAH,MAKBURKANLAH DOA DOA KU....AMIN....

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.