Konspirasi Dunia - Penantian Raja Yahudi (Dajjal)

Telah dimaklumkan mengenai jadual perancangan pengikut Illuminati bagi melahirkan Messiah - sang penyelamat yang ditunggu. jadual ini telah disusun oleh sekumpulan penganut ajaran kultus yang beramal dengan ilmu sihir sejak 50 tahun dahulu. Inisiatif ini tidak pernah berhenti.

Artikel ini akan mendedahkan bagaimana berpengaruhnya ahli-ahli Illuminati dan bagaimana mereka melaksanakan jadual perancangan ini dengan teliti. Apabila memasuki tahun Masihi, 2000 orang pengikut Illuminati sudah bersedia menanti kemunculan Messiah - sang penyelamat dan percaya akan wujud tanda-tanda awal kemunculannya di langit. Tanda-tanda itu adalah ramalan yang sudah dijangkakan yang tertulis di dalam kitab Perjanjian Lama. Media massa bersedia menghebahkan fenomena langit sehingga menjadi sebuah berita sensasi yang diulang-ulang.

Terdapat gerakan rahsia di balik semua ini yang mempengaruhi media massa secara tidak langsung. tanda dan keajaiban ini akan meyakinkan bahawa kemunculan Messiah sudah dekat. mereka sedaya upaya mahu menanam benih kepercayaan ini.

Bagi bangsa Yahudi, dia adalah sang penyelamat yang dinanti-nantikan, Mosaiah. Bagi pengganut Kristian, dia adalah Jesus yang berjanji akan kembali. bagi pengganut Islam, dia adalah Imam Mahdi yang dinantikan. bagi pengganut ajaran Buddha, dia adalah kelahiran semula Buddha ; bahkan semua agama dan anutanpunya figure yang dinantikan. Pesona individu yang dinantikan itu adalah orang yang satu.

Tanda di langit yang dimaksudkan oleh Lambert dalam artikel ini dirujuk sebagai mnculnya bntang Jupiter, tetapi penulis percaya fenomena sebenar yang akan menjadi sandaran mereka adalah jajaran galaktik yang dijangka berlaku pada 21 Disember 2012. Golongan Illuminati sering menanti tanda di langit kerana ia amat berkait dengan peristiwa besar yang berlaku dalam sejarah dunia

Kehadiran Messiah adalah benar bagi para pengikut Illuminati dan penganut ajaran New Age. Kini ia harus disebarkan sehingga dunia benar-benar percaya bahawa Messiah ini akan datang menyelamatkan dunia dari krisis dan kemanusiaan.

Apa yang para pengikut Illuminati perlukan adalah kepercayaan dengan kepercayaan. Percaya mempunyai rahsia kekuatan yang tersembunyi. Messiah itu akan datang ; kerana itu ia harus bermula dengan agama. Semua agama dan kepercayaan harus bersetuju dengan dogma ini. Kehadiran seorang penyelamat inilah yang dinamakan - mesej Messianik. Menjadikan ia sebagai doktrin agama.


Menurut Lambert, diantara tahun ini 1985-2010, senario ini harus terjadi bahkan tidak harus ada pilihan lain melainkan ia mesti terjadi. Justeru, gerakan global cuba diarus-perdanakan dengan menjadikan Jerusalem sebagai pusat agama sedunia dan Israel mengetuainya. Projek ini dinamakan sebagai The New Jerusalem Covenant.


Lambert mendedahkan bahawa ahli-ahli Illuminati amat menantikan detik-detik pembinaan Haikal Sulaiman (Solomon's Temple/Temple of Jerusalem). Ia akan menjadi tempat ibadat untuk semua agama dan kepercayaan samada Yahudi (Judais), Kristian mahupun Islam. Ia menjadi lokasi peribadatan sedunia. Dunia akan menyaksikan pembinaan Haikal Sulaiman sebagai pembinaan yang terhebat dalam abad ini.

Bagi para pengikut Illuminati, ia bukan hanya tempat ibadah bahkan bakal menjadi istana kerajaan Messiah. Pembinaan haikal ini perlu disegerakan kerana ia akan menyempurnakan pelan kehadiran Messiah. lagi cepat ia dibina lagi cepat kezahirannya ke dunia.

Pembinaan haikal ini yang menggabungkan kuil, gereja dan masjid di Jerusalem. Sebelum itu al-Quds perlu dirobohkan. Bahkan semua pembinaan lama yang mempunyai ciri dan nilai keagamaan setempat (Islam) perlu dihapuskan. Satu ciri baru harus ditonjolkan. Namun, ia akan mendapat tentangan sehingga terjadi pertempuran di Timur Tengah.

Haikal ini akan dibina betul-betul diatas tapak al-Quds (Baitul Maqdis). Tidak dapat disangkal lagi, semua ini akan mencetuskan perperangan bahkan perang adalah sebahagian daripada intipati perancangan para pengikut Illuminati. Perang ini sudah dijangka dan sudah diorkestrakan sehingga ia berpihak kepada perancangan puak Illuminati. Berikut adalah kata-kata Lambert :

"Inti bagi segala ini hanya dapat dicapai dengan mencetuskan rasa kebimbangan akan terjadinya perang. Kebimbangan ini mesti dikekalkan sehingga semua hasrat ini tercapai."

Jika merujuk pada kata-kata penulis buku Behold A Pale Horse, bukanlah sesuatu yang asing kerana para pengikut Illuminati telah merancangnya sejak dari dulu lagi.

    "Pertubuhan rahsia sudah merancang mencetuskan ancaman perang sejak dari tahun 1917...tujuannya adalah untuk menyatukan umat manusia di bawah satu pentadbiran dunia yang mereka gelar New World Order."-ms 27

Setelah semua ini berhasil, iaitu apabila Jerusalem telah berada dibawah genggaman para pengikut Illuminati, barulah Jerusalem boleh diisytihar sebagai kota suci. Jerusalem akan menjadi ibukota bagi penduduk dunia. Dunia akan berwajah baru. Agama baru akan terbentuk dan dunia baru akan terlaksana. itulah harapan yang telah dipendamkan sejak 3000 tahun yang lampau.



Inisiatif-inisiatif ini sebenarnya akan mewujudkan provokasi dan akan mencetuskan kebimbangan akan terjadinya perang. Tidak dapat dinafikan bahawa negara-negara Islam pasti membantah jika Haikal Sulaiman ini dibina di atas tapak Masjid al-Aqsa. Namun bagi mereka, perebutan lokasi al-Quds mesti ada titik akhir dan pengakhiran itu akan berpihak kepada Illuminati.


Inilah kenyataan yang dapat disisipkan ketika menghadiri seminar Illuminati pada 18 Ogos 1991. Ia hanya dihadiri oleh ahli sahaja. ia diadakan di Boston. Sehingga kini perancangan itu berjalan dengan lancar tanpa disedari oleh penduduk dan komuniti dunia (golongan liberal terhadap secret society-dajjal-hadith akhir zaman). Anda akan menjangkakan perkara ini akan berlaku di masa-masa hadapan dimana tarikhnya yang sebenar hanya berada di dalam pengetahuan mereka dan Tuhan Yang Maha Esa.

Perang Dunia ke-3 akan bermula di Timur Tengah diantara Israel dan negara jiran mereka yakni negara Arab. Perang ini telah ditulis oleh Albert Pike sejak dari tahun 1870-an lagi dan kini ia menjadi semakin nyata.

Antara ketetapan dan perancangan yang dibuat :

    Meningkatkan ancaman perang nuklear - di semenanjung Korea, Pakistan dan India. Konflik nuklear perlu dikekalkan.
    Meyakinkan bahawa ancaman pengganas adalah benar dan mereka mempunyaikuasa bom atom.
    menjana kemusnahan ekonomi dan meningkatkan kebimbangan mereka bahawa krisis ekonomi adalah sama seperti Great Depression sebelum Perang Dunia Ke-2.
    Mencetuskan huru-hara dunia, rusuhan dan dengan menerbitkan isu agama serta hak liberalisme.

Sumber aku-macjay.blogspot.com

0 Response to "Konspirasi Dunia - Penantian Raja Yahudi (Dajjal)"

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.