Isteri Johan Bengang Cara Anak Bersolat Ditegur

SEJAK dua menjak ini, makin kerap pula kontroversi yang melanda isteri pelakon dan pelawak terkenal ini. Iyalah, dah namanya pun selebriti kan?

Korang ingat lagi tak desas-desus kononnya Ozlyn membuka aib suaminya, Johan? Hah, sekarang timbul pula kisah Ozlyn bengang dengan segelintir pengikut Instagram miliknya.

Ceritanya begini, semalam Ozlyn telah memuat naik sekeping foto anak-anaknya sedang sembahyang bersama. Sejuk je mata kami memandang. Namun, tiba-tiba foto tersebut dijadikan medan perdebatan. Nak tahu kenapa?



Haa, rupa-rupanya peminat tersebut telah menegur cara anaknya yang berusia 4 tahun bersujud dengan betul supaya solatnya sah.

Dek kerana itu, Ozlyn telah membalas teguran tersebut dan memberitahu bahawa anak kecilnya itu kini sedang dalam proses pembelajaran dan tak perlulah perkara kecil sebegini dijadikan isu.

Hmm, tapi apa yang kelakarnya, ada saja peminat yang seolah-olah ingin mengeruhkan lagi keadaan dengan menegur perkara yang tiada kena mengena dengan gambar tersebut.

Klik untuk besarkan



Ada yang suruh Ozlyn memakai tudunglah, ada yang menegur Ozlyn berpakaian ketat ketika hamil, eh, macam-macamlah. Lalu, Apa lagi, terjadilah perang komen di Instagram Ozlyn.

Boleh tahan padu juga jawapan Ozlyn kepada pengikut Instagramnya itu. Sekali baca memang pedas. Namun, nampaknya Ozlyn wat lek wat peace je dengan komen sebegitu. Siap mendoakan yang baik-baik lagi untuk peminatnya.

Tak apalah Ozlyn, anggap je teguran itu sebagai ujian dan cabaran menjadi anak seni. Cewah! Apapun, kami harap Ozlyn ceria selalu bersama suami dan anak-anak tercinta. 

Sumber www.ohbulan.com

25 Responses to "Isteri Johan Bengang Cara Anak Bersolat Ditegur"

  1. Jgn lihat cara menegur tetapi hayatilah apa yang ditegurnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau cara di tegur ala2 menghina??? Nk hayati lg ke???¿mmg m

      Delete
  2. pada pendapat saya....ank2 k.ozlyn tu bru 4 thun...dia nk ikut abahnya solat pun dah kita ok...sah ke tak? bkn masalah sbb dia blom mumaiyyiz lagi.....blom wajib..blom akil baligh....
    pada yg ckp td tlong pikir sejenak.
    k.ozlynn sabar je ok...wish u all the best..slow2 xpe

    ReplyDelete
  3. Betul tu...budak je pun lagi...x pe la maknye...sabar je lah...berlapang dada...ambek nasehat yg elok2 udoh...yg nak menegur pon...berhikmah la skit...

    ReplyDelete
  4. KALAU NAK TEGUR PUN TGK LA SAPA YG DITEGURNYA? BUDAK UMUR 4THN YG NK DIKECOHNYA.. LAIN LA BAPAKNYE YG BUAT KESALAHAN ITU. KADANG2 CARA MENEGUR TU DA MACAM NAK CARI PASAL/GADUH.. KUAT IMAN MACAMNE SEKALI PUN BOLEH NAIK HANGIN KALAU MENEGUR DAH MACAM MENGHINA.

    ReplyDelete
  5. kalau ikutkan logik akal, mmg x patut pun peminat2 tu tegur sampai mcm tu.. dia x pakai tudung pun, dia still ajar anak2 dia solat.. bawa anak2 ikut sekali.. budak baru 4 tahun lg tu.. nak tegur,boleh. tp selitkan sekali kesungguhan dia mengajar anak nya ke jalan yang betul.. biar x kecik ati nye..

    ReplyDelete
  6. nk mnegur tgok la keadaan..bdk 4thun pn nk djadikan isu,, ank kite solat x ?? pkai tdung biarla dr hati..jgn pulak pkai tdung dh rase baik sgt..cermin diri msing2 ek saudare2 smue,,

    ReplyDelete
    Replies
    1. pakai tudung dari hati???...mak aiii...bila la hati tu nak berubah kalu diri dah rasa terlalu slesa hinggakan org yang mengr diri x mntup aurat pun dmrah..meskin tuhan maha membolak balikkan hati,hidayah milik allah...tapi smua tu kena dicari,,bukan di tggu atau ikut gerak hati..hati hya memikirkan ttg kpusan nafsu shja..ikut la logik akal..dimna ia dapat mmberi penilaian antr baik dan bruk nya sesuatu perkara itu..cari org yg bole djdikan contoh..saya disini bukan berniat nak mencaci dan menghina..cuma nak mengur shja,,minta maaf dri sya jika ini mengguris hati yg lain
      Wallahu Alam

      Delete
  7. Budak 4 tahun je kot .. Mana la ada dlm dunia ni lahir2 dda reti sume.. Bajet budak tu da pro..

    ReplyDelete
  8. Maknye pn tau crnye xbtol cuma bru permulaan lgpn kanak2 kalo nk srh ikt mcm org dewasa smbyg slp hr bln tarik muka..jnji dia tahu yg dia perlu sembyg..setkt bdk 4 thn yg bru nk blaja tu xheran pn kalo xtgur pn xpe sbb dorg xkn fhm.. bykje yg tua bangka dh jd mak ayah pn cara sembyg xbtol yg tu cmne pulak...

    ReplyDelete
  9. Zaman skrg ni..memang dh jd tabiat main tegur menegur dlm Internet ni... semuanya perasan bagus lah sgt... tp semua yg tegur johan td bila ajak jumpa depan2 dgn johan tu.. diam pulak dan tak nk tegur apa2 pun kat johan tu..silap2 siap buat muka senyum kambing pulak tu... itu lah dia sifat manusia akhir zaman yg hipokrit pd diri sendiri..

    ReplyDelete
  10. Sokong sangat... Alhamdulillah lah umur 4 tahun mahu blajar solat... Ada yang dah tua pun tak tau tu apa citer. Setuju dgn kata ozlyn nak tegur ada caranya jgn sampai teguran boleh sakitkan hati perasaan org... Masalah maknya tak pakai tudung ni terpulang pada masing2 tak semestinya pakai tudung dijanjikan ahli syurga belom tentu lagi beb.. Insyaallah nanti sampai masa dan ketentuan Allah pakailah tudungnya..kan ozlyn. Apa pun berbanyaklah bersabar...

    ReplyDelete
  11. slm...bdk tu br 4 thn,itu pun die nk ikut gk org bersmbhyg ,kalo x betul pun x berdosa pun...itu pun nk jd masalah dgn hal ni...yg besar pun blom tntu lg betul cara smbhyg nya ...ni plk bdk 4 thn...kita nk menegur org tu biarlah betul cara tegurannya...jgn lh sampai nk menyakitkan hati ...x salah nk memberi teguran tp biarlah dgn cara yg betul...pk2 kan...

    ReplyDelete
  12. Mmg tak salah tegur tp teguran dia tu satu dunia boleh tgk, mestila malu kan..bg saya teguran di media sosial mmg tak sesuai...nak tegur pegila face to face atau sms ke, call ke..email pun ok kot..

    ReplyDelete
  13. zaman skang nie xde issue pn nk korek jga citer bgi hangat .. merapuh sungguh

    ReplyDelete
  14. http://jobandcash.com/?share=71968

    ReplyDelete
  15. Allah tidk mmndg hmbeNye yg skrg ttpi Die mmndg shri sblom kmtian hmbeNye..jd lbey bek diam dr bkate2

    ReplyDelete
  16. Budak tuu blajr solat takpe..btul la tuu...org yang mengur pun harus tahu siapa yg ditegur samaada dia dikenali ramai ataupun tidak bagi menjga aib org tersebt..

    ReplyDelete
  17. budak 4 tahun buat silap perkara biasa la..sedangkan bapak budak yang berumur 40 tahun ada orang tegur tak kalau tak solat?

    Entri terbaru saya dalam Blog Hero Borneo

    ReplyDelete
  18. Bagi pendapat saya la...yg pi sebok upload gamba tu buat ape, kan dah ramai yg komen...bila komen tegur sikit melantun...sikap org sekarang yg suka upload gambo tak kira la facebook ke instagram ke ape2 la...aib sendiri dipertontonkan pd org...lagi satu ada yg komen kate nak pakai tudung ikut hati...ni satu hal...nak tutup aurat ni bukan kira hati...rasulullah dah ingatkan 1400 th dulu dah...nak kate tak ngaji marah...mmmm

    ReplyDelete
  19. Klu xnk timbul isu...xpyh la upload gmbr solat tu..nnt ade yg kate mk mnunjuk2 dn riak plk...kdg2 aku pun muak dgn gelagat artis2 msia nI...

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu......................aku rasa termasuk sipengomen ni semua.hipokrit.hahaaaaaaaaaaaaaa................................

      Delete
  20. Pakai tudung tak wajib.tapi menutup aurat itu wajib....renung-renungkan dan selamat beramal.....

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.