GAMBAR: Awas Lelaki Penunggang Motosikal Samseng Di Bandar Puteri Puchong!

Pengguna jalan raya di sekitar Bandar Puteri Puchong dinasihatkan supaya berhati-hati dengan kehadiran seorang penunggang motosikal yang bertindak samseng khususnya terhadap pemandu kereta.

Pesanan ini disampaikan oleh seorang pengguna Facebook, Wahab Shaari, menerusi statusnya yang berbunyi:

“Samseng Jalanan… Hati2 Kepada pengguna Jalan Raya sekitar Bandar Puteri Puchong.. Seorang Lelaki bermotosikal berbangsa Melayu..umor +-30an… Akan menghampiri kenderaan anda dan memaklumkan dari tingkap cermin sebelah kiri dan mengarahkan anda memberhentikan kenderaan anda ke tepi jalan..

Jika enggan beliau akan berang dan akan memintas dihadapan kenderaan anda dan membuat emergency brek… Sudah pasti anda akan melanggar nya… Sudah pasti perkara buruk akan bermula… Lelaki tersebut akan cuba membuka pintu kenderaan anda jika tidak berkunci dari dalam dan cermin tidak di tutup…

Jika berlaku keadaan sebegini jangan berhenti… Terus cari Balai Polis yg berhampiran utk buat aduan… Kepada pengguna lelaki dia berani apa lagi wanita… Memang jadi makanan mereka…. Sekadar peringatan utk Kawan2 dan keluarga sendiri…. Semuga selamat…”

Beberapa gambar turut disertakan sebagai bukti:






Justeru, kami sarankan kepada para pembaca supaya sentiasa berwaspada dan mengambil langkah keselamatan seperti mengunci pintu dan tidak membuka luas tingkap kenderaan anda semasa memandu.

Sumber mynewshub.my

1 Response to "GAMBAR: Awas Lelaki Penunggang Motosikal Samseng Di Bandar Puteri Puchong!"

  1. semoga informasi bermanfaat kepada mereka yang memerlukan

    Entri terbaru saya dalam Blog Hero Borneo

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.