Loya!!! ‘Klinik Gigi’ Di Kaki Lima KL

Cuma berlagak bagai doktor gigi profesional, pelanggan pun datang perpusu-pusu mendekati ‘doktor gigi kaki lima’ untuk mendapatkan rawatan yang boleh dianggap murah dan sangat cepat.



Tanpa mengira kesan sampingan yang bakal menimpa, pelanggan yang kebanyakannya golongan berpendapatan rendah merelakan gigi mereka digodam oleh ‘doktor tak bertauliah’ agar sakit pulih seperti biasa.

‘Klinik gigi kaki lima’ ligat beroperasi di kawasan Jalan Pasar, berhampiran Pasar Pudu yang nyata punyai persekitaran kurang bersih.

Tinjauan portal The Rakyat Post mendapati khidmat mencabut, mencuci dan menanam gigi palsu yang ditawarkan ini mendapat sambutan masyarakat marhaen ekoran harga yang jauh lebih murah berbanding bayaran klinik pergigian swasta.

Hanya bermodalkan meja, kerusi dan beberapa peralatan pergigian lain ‘doktor gigi’ ini selamba menjalankan operasi tanpa mengutamakan faktor kebersihan.


Kawasan Pasar Pudu
Seolah-olah gusar diserbu oleh pihak berkuasa, mereka seperti sudah merancang strategi dengan menyimpan kebanyakan perkakasan di dalam beg manakala yang sering digunakan disusun rapi atas kotak putih.

Lebih memeranjatkan, khidmat menampal gigi berlubang turut ditawarkan menggunakan penggerudi gigi elektrik sebelum ditampal dengan serbuk yang dicampur bahan kimia.

Bukan sahaja persekitaran yang menjijikkan, ‘doktor gigi’ ini dengan selamba merawat pesakit tanpa memakai sarung tangan sekaligus boleh menimbulkan perasaan loya buat yang memandang.


Peralatan yang telah digunakan juga hanya dibasuh menggunakan air paip tanpa sabun mahupun cecair pembasmi kuman.Kelihatan, pelanggan yang selesai menjalani rawatan gigi akan diberi segelas air untuk berkumur-kumur. Air kumuran yang mengandungi sisa darah pula hanya diludah ke longkang berhampiran.

Menurut papan harga yang diletakkan, khidmat mencabut dan menampal sebatang gigi hanya dikenakan caj RM5, manakala memasang gigi palsu pula cuma RM20 sebatang.

Sumber mynewshub.cc

0 Response to "Loya!!! ‘Klinik Gigi’ Di Kaki Lima KL"

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.