ADOLF HITLER BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH

Seperti mana yang kita tahu hitler dilabel oleh kebanyakan orang Barat sebagai orang yang kejam, bengis dan diktator yang gila kuasa. Namun begitu setelah membaca artikel menarik ini, pastinya kita akan lebih menghormati Adolf Hitler berbanding pemimpin-pemimpin Islam yang ada di seluruh dunia sekarang ini. Hitler sentiasa merujuk ulama dalam perancangan ketenteraannya sebaliknya pemimpin islam hari ini merujuk kepentingan peribadi yang bersifat kebendaan semata-mata.

Artikel ini di ceritakan oleh pemilik blog ekoh4ryanto.wordpress.com

Rasa hormat saya pada lelaki agung ini, Adolf Hitler, semoga ada yang meniru jejaknya pada zaman sekarang.

Saya berbual dengan dengan saudara saya yang sedang menyelesaikan tesis PhD-nya. Saya amat terkejut ketika dia menyatakan tesis beliau mengenai Adolf Hitler, pemimpin Nazi. Lalu saya bertanya,”Sudah tiadakah tokoh-tokoh Islam di dunia ini hingga engkau memilih si bodoh ini menjadi tema tesismu?”

Dia tertawa lalu bertanya apa yang saya ketahui tentang Hitler.

Saya jawab bahwa Hitler adalah seorang pembunuh yang membunuh semuanya dan menganggap bangsa Jerman di atas segala bangsa lain. Lalu dia bertanya darimana sumber saya. Dari TV tentunya, jawab saya. Lalu saya katakan bahawa Hitler membunuh semua manusia.

Kemudian dia berkata,” Baiklah, pihak Inggeris telah melakukan yang lebih keji dari itu. Pihak Jepun juga sama. Namun, mengapa dunia hanya menghukum Hitler dan memburuk-burukkan nama Nazi seolah-olah Nazi masih berwujud hingga hari ini sementara dunia melupakan kesalahan Inggeris terhadap Scotlan, Jepun terhadap dunia dan Afrika Selatan terhadap warga kulit hitam-nya?

Saya lantas meminta jawabannya. Dia meneruskan,” Ada dua alasan :

1. Prinsip Hitler mengenai Yahudi, Zionisme dan proses berdirinya negara Israel. Hitler telah melancarkan Holocaust untuk membasmi Yahudi karena beranggapan nantinya Yahudi akan merosakan dunia.

2. Prinsip Hitler mengenai Islam. Hitler telah mempelajari sejarah kerajaan terdahulu dan umat yang lampau, dan dia telah menyatakan bahwa ada tiga peradaban yang terkuat yaitu Persia, Romawi dan Arab. Ketiganya telah menguasai dunia pada masa lalu. Sementara Persia dan Romawi masih melanjutkan peradaban mereka hingga hari ini, namun Arab hanya bertengkar dengan sesamanya (Lihat sepertimana yang berlaku hari ini). Dia melihat ini sebagai satu masalah kerana Arab akan merobohkan Peradaban Islam yang dia telah lihat begitu hebat pada masa lalu.

Kerana dia merasa kagum pada Peradaban Islam, dia telah mencetak panduan mengenai Islam dan diedarkan kepada tentara Nazi sewaktu perang, walaupun kepada tentera yang bukan islam.


Beliau juga memberi kesempatan tentara Jerman yang muslim untuk menunaikan sholat ketika masuk waktunya di manapun juga…bahkan tentara Jerman pernah sholat di Lapangan Berlin dan Hitler menunggu hingga mereka menyelesaikan sholat jamaah untuk menyampaikan ucapannya.




Hitler juga sering bertemu dengan para Ulama dan meminta pendapat mereka serta belajar dari mereka tentang agama dan kisah para sahabat dalam menyusun strategi…



Dia juga meminta para Syeh untuk mendampingi tentaranya dan mendoakan mereka yang non-muslim dan memberi semangat kepada tentara muslim untuk memerangi Yahudi…



Semua data ini adalah hasil kajian sejarah yang dilakukan oleh saudara saya untuk tesis PhD-nya dan dia meminta saya untuk tidak menambahi apapun supaya tidak menyusahkannya ketika memaparkannya nanti. Dia melarang saya memadukan kajian ini dengan data-data dari internet kerana saya bukan pakar bidang sejarah. Tetapi gambar-gambar yang ada di sini sudah lama tersebar dan semua orang boleh melihatnya di internet.

Perkara menarik dari Adolf Hitler

1) Pengaruh Al-Quran di dalam ucapan Hitler.

Ketika tentera Nazi tiba di Moscow, Hitler berniat menyampaikan pidato. Dia memerintahkan para penasihatnya untuk mencari kata-kata pembukaan yang agung dari kitab suci, kata-kata ahli filsafat ataupun dari bait syair. Seorang sastrawan Iraq yang tinggal di Jerman memberi masukan ayat Al-Quran yang ertinya : Telah dekat Hari Kiamat dan telah terbelah bulan…

Hitler berasa kagum dengan ayat ini dan menggunakannya sebagai kalimat pembukaan dan isi kandungan pidatonya. Memang para ahli tafsir menjelaskan bahwa ayat tersebut bermakna keagungan, kekuatan dan erti yang mendalam.

Hal ini dinyatakan Hitler dalam bukunya Mein Kampf yang ditulis di penjara bahawa segala tindakannya berdasarkan Al-Quran khususnya tindakannya terhadap Yahudi..

2) Hitler bersumpah dengan nama Allah yang Maha Besar

Hitler telah memasukkan sumpah dengan nama Allah yang Maha Besar di dalam ikrar pimpinan tentaranya yang akan tamat belajar di Akademi tentera Jerman.
” Saya bersumpah dengan nama Allah (Tuhan) yang Maha Besar dan inilah sumpah suci saya, bahwa saya akan mematuhi semua perintah pimpinan tentara Jerman dan pemimpinnya Adolf Hitler, panglima tertinggi, bahwa saya akan selalu bersedia untuk mengorbankan nyawa saya pada bila-bila masa demi pemimpin saya”

3) Hitler pantang meminum arak ketika dia gemetar saat keadaan pasukan Jerman sedang goncang dan berbahaya. 

Waktu itu para doktor memintanya meminum arak sebagai ubat dan beliau menolak sambil berkata,
” Bagaimana anda ingin menyuruh seseorang minum arak untuk pengobatan sedangkan dia seumur hidupnya tak pernah menyentuh arak?”
Ya, Hitler tidak pernah menyentuh arak sepanjang hayat…minuman kegemarannya adalah teh celup yang khas…

Sumber taotauajer.blogspot.com

31 Responses to "ADOLF HITLER BERSUMPAH DENGAN NAMA ALLAH"

  1. Subhanallah.... Adakah Hitler mati sbg Islam?

    www.sihatgojes.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Adolf Hitler mati bunuh diri dengan menembak dirinya sendiri. Di bilik bawah tanah (bunker) selepas hampir tamatnya perang dunia kedua, atas tekanan krn tentera jerman diserang balas tentera pakatan (alliance) dari kuasa besar dunia UK+US+lain2.
      Sumber : filem dokumentari Hitler : The Rise of Evil

      Delete
    2. History is written by the victors of war...
      Mayat terbakar itu sampai sekarang tidak dapat disahkan milik Hitler..
      Ada teori menyatakan Hitler melarikan diri ke Argentina pada 1945 dan mati pada umur 95 tahun...

      Delete
    3. sy pernah terbaca dalam mastika yg hitler telah melarikan dirimenggunakan kapal selam ke indonesia.. dalam mastika yg sy baca terdapat gambar lelaki berkulit putih,botak dan misai kontot yg menyerupai hitler..masyarakat memberitahu mereka tidak tahu asal usul lelaki tersebut dan lelaki itu mengelar diri nya seorang doktor pakar dan berkahwin dgn prempuan indon serta masuk islam..masyarakt menceritakan dia sangat garang dan sangat tegas.. tetapi amat menyukai dan suka bermain dgn kanak2,akhir nya dia meninggal kerana sakit tua dan di kebumikan di indonesia..

      Delete
  2. hari ini baru saya mengetahui sejarah mengenai siapa Adolf Hitler

    ReplyDelete
  3. saya pun. selama ini saya hanya kenal Hitler sebagai seorang penjajah yang kejam dan saya melabel beliau sebagai seorang ahli tertinggi Freemason. Kini Allah telah membuka mata dan hati saya untuk mengenali siapa Adolf Hitler ini sebenar nya. Subhanallah. Semoga Allah mencucuri Rahmat keatas roh beliau.

    ReplyDelete
  4. Dari dulu lagi anggap dia sempoii...

    ReplyDelete
  5. Hanya dengan cerita mulut, semua org pun percaya. Mcm mana kita nak tau ianya sahih?

    ReplyDelete
  6. hitler meninggal dunia sebagai muslim di indonesia setelah menyamar sebagai orang biasa....sumber kajian terbaru..boleh search gogle

    ReplyDelete
  7. Please, apakah ada bukti bahwa yg diutarakan di atasa itu benar?
    Semudah itu kah kalian percaya media?
    Oke lah, tapi apakah islam mengajarkan untuk membunuh kaum yahudi?
    Rasulullah SAW pun, yg pernah memenangi perang dan berhasil merebut wilayah kaum nasrani tidak membunuh kaum nasrani tsb meskipun beliau bisa melakukannya,
    Dari situ sudah bisa dilihat kan?
    Bagaimanapun membunuh kaum yahudi yg tidak berdaya (seperti Hitler) tidak diperbolehkan dalam islam

    ReplyDelete
  8. Atas Nama Tuhan Semesta Alam....

    ReplyDelete
  9. aku musykil...
    sapa imam or syeikh dlm gambar tuh?
    adakah imam tersebut drpd fahaman ASWJ?
    etika perang dlm Islam adalah melarang pembunuhan wanita dan kanak2
    so, nampak sangat ada contradict..
    aku pelik, kenapa zionist drpd puak2 yahudi nih tak serang german je sbg counter attack or sbg nak bls dendam?
    kenapa mesti org Islam?
    adakah disebabkan faktor ingin merampas tanah di jerusalem?
    dah dapat dah pun kan wahai yahudi laknatullah..
    ATAU
    adakah HOLOCAUST YAHUDI yang dilakukan oleh HiTler nih merupakan satu agenda MATA SATU supaya ia dapat dijadikan modal kepada puak zionist yahudi laknatullah nih untuk menyerang muslim... ye la kan,,, research pHD done by this admin relatives menunjukkan bahawa hitler dapat nasihat drpd org islam itu sendiri.
    kalau betul dpt nasihat, tp kenapa pembunuhan puak yahudi tidak seperti apa yang diperintahkan oleh Nabi kita?

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebihkan membaca .. hitler bkan islam jdi dia x mungkin akan ikut 100% islam dan ideologi hitler iaitu national sosialism bkan ideologi islam .. anda kna faham..dia mewujudkan ideologi baru.. dan dia ingin menghapuskan kaum yahudi itu sepenuhnya sbb mengetahui keburukan kaum itu yang teruk dari kajianya tambahan keburukan yahudi telah dinyatakan dalam al-Quran.menambahkan lagi kekuatanya utk membenci yahudi

      Delete
  10. Terkejut mengetahui Hitler x pernah minum arak.
    Pembacaan n movie ttg beliau adlah sebaliknya - kaki minum.
    Wallahu'alam.

    ReplyDelete
  11. You need a Hitler to fight the Jews! Adolf has shown the world with holocaust (which the Jews exaggerated the casualties into 'the extra millions'...there were theses written academically in UK and elsewhere!). Funnily enough, we can't condemn the Jews/Zionists and we can't glorify Adolf Hitler/Nazis... yet whatever the Israelis did onto the Palestinians and other Muslims is OK? [Ahli2 politik jgn sampok ni... nanti anda kena ngap kat Dewan!]

    ReplyDelete
  12. 1. Yes, history is written by the victors!
    2. Hitler's henchman, Martin Bormann was reported to escape to Brazil and lived there until his death at age 90+ (a story in 'News of the World'). Perhaps he too has escaped the clutches of the Jewish people?
    3. Yes, history tells us he committed suicide in a bunker together with Eva Braun.... no proof shown to the world? Any similarities with that of Osama Ben Laden or not???? You decide!

    ReplyDelete
  13. Mmg patut memerangi yahudi...sebab yahudi merampas dan mengambil harta benda yang bukan milik mereka...kepada ammar syatbi kalau nak tau kenapa hitler bunuh yahudi seperti tidak diperintahkan oleh nabi sebab nye semasa dia memerangi yahudi dia masih belum memeluk islam..kerana artikal di atas cuma hitler menyuruh tentera nya bersumpah taat setia dalam ikrar pimpinan tentaranya dan bukan mengucapkan syahadah..ini cuma pandangan saya aje....

    ReplyDelete
    Replies
    1. owhhh... mungkin betul juga apa kamu kata.. syukran jazilan atas pandangan yg diberikan :D

      Delete
  14. wakakak...how stupid malaysian can be...

    ReplyDelete
  15. tahap kebodohan hang semua memang dah exstrim sangat lah...I can create my own story like this and end up telling hitler telah kongket minah indon n telah sunat dan memberi kulit tersebut kepada burung utk makan...memang bodoh !!! ini tesi keh or testis..grow up bunch of idiots..

    ReplyDelete
  16. JANGAN TERTIPU!!!! Artikel ini sangat mengelirukan...!!! Askar Jerman xpernah solat seperti orang Islam... Ada unsur2 hendak memburukkan Islam dan kaitkan Islam atas kekejaman Hitler...!!!!

    ReplyDelete
  17. Inilah dunia kita sekarang.. salah benar.. buruk baik.. tidak ada bedanya.. kita tidak tau mana yang benar..ini semua akibat kita umat manusia mulai meninggalkan agam(islam).. sebenar benarnya hanya ALLAH SWT yang tau...

    ReplyDelete
  18. Mana satu nak percaya...Hanya Allah lebih mengetahui...yang pasti Hilter hanya tinggal sejarah...terpulang pada individu untuk mempercayainya.

    ReplyDelete
  19. Suatu hari di sebuah kem penempatan tahanan perang jerman (POW).. Tahanan perang Rusia telah di arah menggali sebuah lubang yang amat besar dan dalam.. Kemudian Adolf Hitler telah mengarahkan semua tahanan Yahudi di bawa masuk ke dalam lubang yg telah di gali tersebut.. Lantas mengarahkan tahanan perang rusia menimbus( bunuh) tahanan yahudi.. Namun tahanan perang rusia dengan tegas menyatakan mereka tidak sanggup malah terus membuang peralatan menggali.. Berang dengan tindakan tersebut Adolf Hitler lantas mengarahkan kesemua tahanan yahudi naik dari lubang yg besar tersebut dan menyuruh tahanan perang rusia masuk berhimpit himpit kedalam lubang besar itu.. Selesai semua tahanan perang rusia di alihkan ke dalam lubang besar tersebut.. Adolf Hitler lalu mengarahkan tahanan yahudi menimbus semua tahanan perang rusia tadi.. Dengan tanpa rasa bersalah dan segan silu kesemua tahanan yahudi tersebut dengan rakus dan bersungguh sungguh nekad menimbus( bunuh) semua tahanan perang rusia tersebut.. Sehingga masing2 tertimbus ke paras leher... Adolf Hitler lalu mengarahkan semua tahanan yahudi yg sgt tekad dan berazam tersebut berhenti lalu beliau berkata di hadapan seluruh tentera tahanan perang rusia. " Sekarang kamu faham kenapa aku sangat bertekad untuk membunuh mereka"....

    ReplyDelete
  20. Hitler pernah berkata; mmg ramai yahudi yg telah aku bunuh, tetapi aku tinggalkan sedikit utk kamu tahu kenapa aku membunuh mereka...

    ReplyDelete
  21. Bila melihat kekejaman zionis terhadap umat Islam di Gaza, sedikit sebanyak sy terfikir
    "seandainya adolf hitler membunuh yahudi dulu tanpa meninggalkan seorg pun...mungkin Gaza tidak seperti sekarang.."

    ini lah yg bermain di fikiran saya setiap kali melihat keadaan penduduk gaza...x kira lah hitler tu seorang muslim seperti saya, atau kafir...x kira lah dia mati akibat bunuh diri, atau dia lari ke mana pun ceruk dunia ni...x kira lah apa jenis kekejaman atau jenayah perang yg telah dia lakukan selama hayatnya....but one thing for sure, he had done the right thing to kill the Jews....but he defenately screwed up when he left some of them alive,just to tell a tale why he killed them..

    ReplyDelete

Note: only a member of this blog may post a comment.