Pengguna Facebook Bongkar Tulang Babi Dalam Kolam Ikan Patin?

IPOH: Sebuah kolam penternakan ikan patin yang terletak di lokasi Jalan Ipoh - Batu Gajah telah pecah dan menjadi tumpuan warga Ipoh.

Menurut sumber (tidak rasmi), mereka dikejutkan dengan penemuan yang tidak disangka-sangkakan. Terdapat tulang babi dan kepala babi di dalam kolam berkenaan. Segalanya jelas kelihatan bilamana kolam tersebut menjadi kering.

KAMI yakin anda pernah mendengar perihal penternak ikan keli yang memberi makan organ dalaman babi kepada ikan ternakan mereka.

Ia sekaligus menimbulkan kekecohan dan pelbagai pendapat kerana perbuatan itu ternyata bercanggah dengan syariat Islam.


Untuk makluman, memakan haiwan ternakan yang diberi makanan sebahagian besarnya organ dalaman babi atau haiwan lain secara berterusan adalah haram bagi umat Islam dan fatwa mengenai pengharaman itu sudah diwartakan.


Terbaru, seorang pengguna Facebook yang dikenali sebagai Khirul Adnan Hamid telah berkongsi ‘berita panas’ mengenai sebuah kolam penternakan ikan patin yang dikatakan mengandungi tulang babi.




GAMBAR: Tulang Babi Dalam Kolam Ikan Patin?


Dia turut menyertakan beberapa gambar sebagai bukti penemuan itu.


Klik Untuk Besarkan











Ditanya mengenai kesahihannya oleh pengguna lain, ini jawapan Khirul:







Setakat ini, status tersebut telah dikongsi oleh 18,898 pengguna akaun yang lain.

Kami sendiri tidak berani untuk mengesahkan kebenarannya, namun kami yakin akan ada pihak berwajib yang akan tampil sedikit masa lagi untuk memberi penjelasan memandangkan perkara ini sudah viral di media sosial.


Sumber mynewshub.my

0 Response to "Pengguna Facebook Bongkar Tulang Babi Dalam Kolam Ikan Patin?"

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.