Ekor Kucing Dibakar Hidup-hidup

Malang nasib seekor kucing apabila dia menjadi mangsa kekejaman manusia yang tidak berhati perut. Tidak diketahui apa punca sebenar kejadian. Namun, apa yang pasti ialah kesakitan yang dialami si comel ini, pasti tidak terbayang betapa sakitnya terkena bakar.

Kucing belang berwarna oren ini cedera di bahagian ekornya akibat dibakar oleh individu yang tidak bertanggungjawab. Kucing itu ditemui oleh Alvin Zulfan. Bagaimanapun belum ada perkembangan terkini sama ada kucing malang itu.


Gambar yang dikongsikan di laman Facebook Group Kelab Kucing Ku Sayang itu mendapat 100+ comment para pencinta kucing. Ada yang menyarankan agar Alvin menyapukan ubat gambat di ekor kucing berkenaan.



Kami ingin kongsikan sedikit pengalaman mengenai kucing. Pernah menghadapi kes serupa ini. Setelah dibawa ke Klinik Kucing, doktor tidak menggalakan menyapu ubat gamat di bahagian luka. Ini kerana, ubat gambar bersifat panas dan jika disapu pada kulit kucing akan menyebabkan rasa tidak selesa dan panas pada si comel.

Sebaik-baiknya, bawa saja kucing tercedera seperti ini ke klinik haiwan yang berdekatan. 

Sumber ymediahubonline.blogspot.com

0 Response to "Ekor Kucing Dibakar Hidup-hidup"

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.