Lagi Kontroversi Shila Amzah Kes Hutang ND Lala dengan Pelakon

kontroversi demi kontroversi yang melanda Shila Amzah, nampaknya bapanya ND Lala turut terkena tempias yang sama.
Semuanya gara-gara wang RM15,000 yang dipinjam melalui seorang kenalan kira-kira beberapa lalu. 




ND Lala pernah meminjam sejumlah wang tersebut daripada rakannya yang juga seorang pelakon iaitu Den Wahab.

Kata Den, ND Lala meminjam wang tersebut untuk merakam lagu sebuah parti politik, namun hingga hari ini, bapa kepada Shila Amzah itu tak pernah menghubunginya walaupun dah berjanji nak pulangkan secara ansuran.



Baca sendiri pengakuan Den :

Entahlah, kalau dia rasa hutang itu penting dia akan bayar. Saya sudah malas nak fikir dan berharap dia akan membayarnya walaupun dia sudah kaya sekarang.

Tetapi bagi saya hutang tetap hutang dan saya tidak boleh lupa masa dia susah dulu merayu meminta tolong daripada kawan-kawan.

Saya tahu nilai tersebut tidak banyak tetapi sebagai orang Melayu beragama Islam, kita sepatutnya berpegang kepada janji. Apa yang saya kesal dia rosakkan nilai persahabatan dan orang yang ikhlas membantu dia ketika susah.

Mengimbau waktu itu, Den berkata, dia sudah dinasihatkan rakan-rakan artis yang lain agar tidak membantu penyanyi tersebut.


Namun, dia tidak sampai hati dan sentiasa berfikiran positif untuk membantu sesama bangsa.

Saya pernah ternampak ND Lala semasa satu persembahan di Istana Budaya dahulu, tetapi dia cuba mengelak selepas terserempak dengan saya.

Dalam pada itu, Den tidak terkejut dengan tindakan Shila mengecam media, namun dia turut memberi nasihat atas kontroversi yang melanda Shila.

Bila saya tahu cerita tentang Shila yang menempelak media sebagai tidak menyokong kerjayanya, saya tidak terkejut langsung.

Dia tidak sedar tindakan itu seperti kacang lupakan kulit dan merosakkan reputasi dia sendiri. Susah kalau orang sudah berada di puncak dan mereka selalu lupa orang yang tolong mereka ketika di bawah

Hmm, kami harap akan ada penjelasan dari ND Lala lepas ini.

Sumber : mStar Online

0 Response to "Lagi Kontroversi Shila Amzah Kes Hutang ND Lala dengan Pelakon"

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.