Selamat petang YDH Dato/Tuan,
Kes Accident kemalangan maut (IO Insp Teo wei yap)
1. Repot trafik kuala kangsar/2119/14
2. Sek 41(1) APJ 1987
3. Lokasi: KM256(U) LRUS
4. Masa:4/10/2014 jam l/kurang 1200hrs
5. Kenderaan terlibat:
5.1.M/kar proton saga W4819S
5.1.1.Pemandu 1/L/M
~Muhammad Yusriman Bin Roslan
~kpt910207145585
~23thn
~Bank executive
~8-12A-2,Menara Seri Mahang,Jalan 27/56,Ampang Ulu Klang 54200 KL
*Cedera ringan
5.1.2.Penumpang depan 1/L/M
~Muhammad Yusrizal Bin Roslan
~kpt890127085599
~25thn
~Operator kilang
~Alamat sama seperti pemandu 5.1.1
*Cedera parah
5.1.3. Penumpang belakang kiri 1/P/M (M1)
~Siti yuslianis binti roslan
~kpt941213146068
~20thn
~Pelajar universiti
~Sama alamat seperti pemandu 5.1.1
*Meninggal dunia di tempat kejadian.
5.1.4.Penumpang belakang tengah 1/P/M
~Siti yusliana binti roslan
~12tahun (tarikh lahir:8/10/2002)
~Pelajar
*Cedera ringan
5.1.5. Penumpang belakang kanan 1/P/M (M2)
~Noor hayati binti wook
~kpt640422085186
~50thn
~Surirumah
~Sama alamat seperti pemandu 5.1.1
*Meninggal dunia di tempat kejadian.
5.2.M/lori treler Hino KAL9621
5.2.1.Pemandu 1/L/M (OKS)
~Ramlee bin yaakob
~kpt630410025873
~51thn
~Pemandu lori
~Kg banggol masjid,MK air puteh 06700 kedah
*Tidak cedera
6. Fakta:
Pada 4/10/2014 jam l/kurang 1205hrs,satu kemalangan maut telah berlaku di KM256(U) LRUS melibatkan sebuah m/kar 5.1 dan sebuah m/lori treler 5.2. Siasatan awal mendapati m/lori treler 5.2 dari johor bharu menghala ke penang membawa muatan mosaic tiles manakala m/kar 5.1 dari KL menghala ke lenggong perak utk bercuti. Sampai di lokasi kejadian m/lori treler 5.2 dipercayai telah hilang kawalan (masalah brek) lalu melanggar bahagian belakang m/kar 5.1 di lorong kanan dan menyeret m/kar 5.1 sejauh 100meter dan terbakar sebelum berhenti. M1 dan M2 tersepit di dalam m/kar 5.1 dan meninggal dunia di tempat kejadian manakala pemandu 5.1.1,penumpang 5.1.2 dan 5.14 berjaya diselamatkan dan dihantar ke hospital ipoh untuk menerima rawatan lanjut. M/kar 5.1 mrngalami kerosakan serius pada bahagian belakang manakala m/lori treler 5.2 mengalami kerosakan bahagian depan.
Akibat Accident tersebut 5 m/kar dan 1 m/lori treler seperti berikut cuba mengelak m/lori treler 5.2 dan berlaku perlanggaran satu sama lain:-
1. M/kar myvi WYX5245
2. M/kar alza WWX7587
3.M/kar honda city WTY691
4.M/kar alza AJF4858
5.M/kar mercedez benz
6.M/lori treler JGD8199
Post mortem M1 dan M2 telah dijalankan oleh Dr Kannan hospital kuala kangsar mengesahkan sebab kematian ialah severe head injury secondary to MVA.
Keadaan cuaca baik siang dan jalan dua lorong lurus lepas turun bukit.
Setakat ini post mortem telah selesai dijalankan oleh pihak hospital dan jenazah M1 dan M2 akan diambil oleh waris mangsa. Utk makluman pemandu dan semua penumpang dalam m/kar 5.1 ialah keluarga kepada SI 96458 Roslan bin ismail.
7. Tindakan setakat ini. - Lapor mymediahubonline.blogspot.com
~Lawat ke tempat kejadian.
~Ambil gambar&rajah kasar.
~Hadir post mortem M1&M2.
Sekian terima kasih Dato/Tuan.
Sumber Asal mymediahubonline.blogspot.com
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 Response to "Fakta & Punca Kemalangan Maut Di Terowong Menora Sungai Perak"
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.